Kup w przeciągu:

6 podstawowych pozycji Aerial Jogi, które na pewno znasz. 0
70.jpg

Wtym artykule przedstawiamy wybrane podstawowe pozycje aerial jogispośród wielu figur, asan, ćwiczeńi pozycji, które możemy wykonywać przy pomocy hamaka.

Oaerial jodze pisaliśmy już wiele razy, ale co zrobić jak już masię hamak?Przedstawiamywybrane podstawowe pozycje, które możesz ćwiczyćsam, w domu lub ogrodzie.

Podajemynazwy Amerykańskie z polskim tłumaczeniem - na pewno spotkasz sięteż z tymi figurami pod inną nazwą.


LotusPose - Kwiat lotosu

Wykonywanana macie pozycja kwiat lotosu, to sposób siedzenia z prostymiplecami. Nahamaku wygląda ona tak samo jak na podłodze.
Należy tylko pamiętać, żeby hamak przechodził za ramionami, plecy były wyprostowane,klatka piersiowa skierowana do przodu. Kolana na zewnątrz, stopyzłączone spodami.



InvertedLotus Pose Odwrócony kwiat lotosu

Zpozycji kwiatu lotosu pochylamy się do przodu (przytrzymujemy sięrękami hamaka na wysokości żeber) i opadamy ciałem w dół.Rozluźniamy mięśnie, ręce możemy złączyć za plecami w pozycjimodlitwy, lub zaplecione mogą być pod głową.

Topozycja polecana dla osób prowadzących siedzący tryb życia.Rozluźnia biodra i pozwala na wydłużenie kręgosłupa.

Jeśliręce układasz w pozycji "modlitwy" za plecami, to dodatkoworozciągniesz klatkę piersiową i ramiona.

Napoczątku zostań w pozycji 30 sekund (lub krócej, jeśli nieczujesz się w niej komfortowo), z czasem możesz wydłużać relaksw tej pozie.

Uwaga!Jeśli ćwiczysz sam, wykonaj tę pozycję, powoli, świadomie, jeślimasz taką możliwość poproś drugą osobę o asekurację przywchodzeniu i wychodzeniu z pozycji.

Zpozycji wróć powoli łapiąc się rękami hamak nad biodrami.
Przyciągnij ciało do góry a nogi „popchnij” w dół. Zrób topowoli i spokojnie, zbyt gwałtowny ruch może sprawić, że ciało wypadnie z hamaka.


Bowpose - Łuk

Rozłóżmateriał hamaka i połóż się na plecach.
Zsuń materiał, takżeby podpierał Twoje ciało od kolan (nogi ugięte w kolanach) dodolnych żeber.
Przytrzymując się materiału opuść górną połowęciała w dół. Jeśli czujesz się dobrze, możesz puścić hamak izłapać się dłońmi za stopy lub kostki.
Możesz delikatnieciągnąć rękami stopy do siebie a stopami oddalać się ciągnąćręce - taka mała „wojna” w przeciąganie pozwoli narozciągnięcie ramion, klatki piersiowej, kręgosłupa i mięśninóg.
Głowa luźno opuszczona.
Wracając z pozycji, złap sięrękami hamaka, powoli roluj ciało do góry.
Zwiń się w „kulkę”obejmując nogi rękami - w ten sposób wyginasz kręgosłup w drugąstronę i pozwalasz mu odpocząć po rozciąganiu w pozycji łuku.


Sacrumpose (odwrócony budda, pozycja odwrócona, nakrywka, invertedstraddle)

Umieśćhamak pod łopatkami, złap hamak rękami, wygnij ciało do tyłu ipociągnij nogi na siebie.
Ułóż ciężar ciała na hamaku - jeśliczujesz dyskomfort, popraw ułożenie hamaka lub rozłóż trochęmateriał (materiał zwinięty może bardziej „upijać”, jeśligo rozłożysz jak w pozycji łuku, nacisk rozłoży się naszerokość materiału).
Ciągnij nogi na siebie - możesz się złapaćdłońmi za stopy, duże palce u stóp lub złap za kostki.
Możeszteż ułożyć nogi w pozycji „żaby” czyli oprzeć stopy ohamak, kolana są otwarte na zewnątrz - jak w kwiecie lotosu lub„siedzeniu po turecku”

Żebywyjść z pozycji, przytrzymaj się rękami hamaka nad udami,pociągnij nogi w dół a ciało do góry.
Pamiętaj, żeby powrótbył spokojny - jeśli zostajesz długo w pozycji odwróconej,gwałtowne wyjście może skończyć się zawrotami głowy.


Pigeon- gołąb

Wejdźdo pozycji odwróconej (sacrum pose).
Jedną nogę oprzyj o hamak adrugą, ugiętą w kolanie skieruj w dół do podłogi. Możeszzłapać się rękami za stopę i kostkę (tej nogi, którąkierujesz do podłogi).
Żeby wykonać tę pozycję na drugą nogę -wróć do pozycji sacrum pose i oprzyj drugą nogę o hamak.
Pamiętaj, żeby najpierw wrócić do sacrum pose a dopiero potemzmienić nogi! Ta pozycja rozciąga i rozluźnia kręgosłup, klatkępiersiową, ramiona i mięśnie nóg.


Aerialstar pose - gwiazda lub pampers/spodenki

Wejdźdo pozycji owdróconej (sacrum pose).
Wejdź nogami do środkahamaka, wyprostuj je w górę a następnie ugnij nogi w kolanach -tak żeby nogi były w linii ciała i hamaka.
Chwyć rękami zahamak, nad kolanami i wejdź do góry.
Hamak powinien przechodzić zaplecami i po wewnętrznej stronie ud.
Jeśli odczuwasz dyskomfort wtej pozycji, popraw ułożenie ciała i hamaka.
Nie przejmuj się, zczasem ciało przyzwyczai się do „ściskania”.
Jeśli czujeszsię stabilnie, możesz rozłożyć ręce na boki (tak żeby hamakbył przed rękami).
Jeśli nadal jest ci niewygodnie w tej pozycji,wyjdź z niej i odpocznij. Żeby wyjść z pozycji przytrzymaj sięhamaka rękami i opuść ciało w dół i wróć do pozycji sacrumpose.

Gwiazdadoskonale wpływa na wzmocnienie ciała i kręgosłupa, podczaswchodzeniaćwiczyszręce i brzuch.


Mamy nadzieję, że spodobał się wam artykuł.
Wkrótce dodamy nowe merytoryczne wpisy.

Pozdrawiamy,
ekipa Tańca w Powietrzu


Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl