Sklep z chustami akrobatycznymi i hamakami do aerial jogi

Szukaj

Aerial joga dla zdrowych pleców

Justyna, 2 maj 2020
Aerial joga dla zdrowych pleców

Aerial joga to połączenie jogi z elementami tańca, fitnessu i stretchingu. Ćwiczenia wykonywane są na specjalnym hamaku, w odciążeniu stawów.
Ćwiczenia aerial jogi wzmacniają całe ciało, rozciągają, ale i odprężają.

W tym artykule chcemy przedstawić pozycje, które pomogą Ci w zachowaniu zdrowego kręgosłupa.

Wiele z nas posiada złe nawyki postawy, spędza dużo czasu w pozycji siedzącej lub przed ekranem telefonu. Takie zachowania mogą powodować pogorszenie stanu kręgosłupa- blokady, napięcia, pogłębiające się wady postawy… Częściej możemy odczuwać ból w odcinku lędźwiowym, piersiowym lub szyjnym.

W dzisiejszym świecie ból pleców to problem milionów osób. Coraz więcej osób cierpi na usztywnienie kręgosłupa, zmniejszenie przerw między kręgami, zmniejszenie mobilności. Oprócz bólu odczuwamy złość, czy depresję.

Jakie czynności pogarszają stan kręgosłupa:

  • „siedzenie w telefonie” z głową pochyloną do dołu
  • Rozmawianie przez telefon trzymając go między uchem a ramieniem
  • Praca biurowa 8h dziennie
  • Praca z laptopem na kanapie
  • Patrzenie w ziemię (np. Ciągle podczas spacerów)
  • Spanie w niewygodnej pozycji, na „złym” materacu
  • Wcześniejsze kontuzje najczęściej niedoleczone
  • Napięcie i stres
  • Nieodpowiednie obuwie lub wysokie obcasy
  • Nieprawidłowe podnoszenie i dźwiganie ciężarów
  • Prowadzenie auta przez wiele godzin dziennie

Jak sobie pomóc?

Wzmacnianie i rozciąganie mięśni i ścięgien odcinka lędźwiowego, piersiowego i szyjnego jest jednym ze sposobów podarowania swojemu kręgosłupowi wytchnienia.

Masaż, sauna, kąpiel w gorącej wodzie na pewno rozluźnią, ale nie przygotują kręgosłupa na kolejne wyzwania codziennego dnia.

Taniec i każda forma ruchu na pewno sprawi, że będziemy lepiej dotlenieni i w zależności od rodzaju aktywności wzmocni/rozciągnie plecy.

Aerial joga bardzo efektywnie wpływa na poprawę zdrowia kręgosłupa ponieważ pracuje w odciążeniu.

Pozycje wzmacniające i rozciągające kręgosłup:

Odwrócony lotos (inerted lotus pose)

Ta pozycja pozwoli na rozluźnienie i wydłużenie się przestrzeni międzykręgowych.

Gołąb (inverted pigeon pose)

Pozwala na rozluźnienie bioder i pomaga kręgosłupowi wrócić do „linii”. Idealna dla osób pracujących za biurkiem.

Gołab z jedna nogą (one legged king pideon pose)


Pozwala na rozciągnięcie dolnego odcinka kręgosłupa.

Wojownik (warrior pose)

Wymaga wiele równowagi i koordynacji, jeśli wykonujemy go poprawnie. Jest to pozycja, w której możemy przechodzić przez kolejne etapy trudności.


Mamy nadzieję, że spodobał się wam artykuł.
Wkrótce dodamy nowe merytoryczne wpisy.

Pozdrawiamy,
ekipa Tańca w Powietrzu

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów