Sklep z chustami akrobatycznymi i hamakami do aerial jogi

Szukaj

Czy taniec w powietrzu jest dla ciebie / twojego dziecka?

Justyna, 20 październik 2019
Czy taniec w powietrzu jest dla ciebie / twojego dziecka?

W tym artykule przeczytasz o:
1. Historii tańca w powietrzu.
2. Taniec w powietrzu a inne dyscypliny sportowe.
3. Dla kogo jest taniec w powietrzu.

Czym jest taniec w powietrzu?

Taniec w powietrzu to połączenie tańca i gimnastyki/akrobatyki wykonywanych na podwieszonych nad ziemia sprzętach takich jak trapez, chusta/ szarfa, hamak, koło i inne, lub wysokich rekwizytach stojących na ziemi np. Chiński maszt.

Chusta akrobatyczna:


O chustach dowiesz się więcej tutaj.

Hamak akrobatyczny:

O hamakach przeczytasz tutaj i tutaj.

Koło akrobatyczne

Koła znajdziesz już w naszym sklepie.


Kilka słów o historii:

Akrobatyka w powietrzu była i jest stosowana od wielu lat w cyrku.
Od lat 90 tych za sprawa Cirque du Soleil rozpowszechnił się taniec na chustach/ szarfach (aerial silks). to reżyserzy przedstawień tego cyrku wpadli na pomysł przeniesienia figur akrobatycznych w powietrze, żeby były bardziej efektowne i widoczne.
Od tego czasu taniec na chuście zyskuje coraz większa popularność w Polsce i na świecie np. Dzięki programowi Mam Talent i występujących tam akrobatów. Od początku 20 wieku w Polsce powstaje coraz więcej miejsc gdzie można uczyć się tej sztuki. 

Artystka na trapezie w Cirque du Soleil:


Taniec, gimnastyka i joga:
Obserwujemy dwa nurty rozwoju tańca w powietrzu:
1. Jeden nurt wywodzi się z gimnastyki artystycznej gdzie chusta używana jest do pokazania figur typu szpagaty, wygięcia.
2. Drugi nurt wywodzi się z tańca i teatru, tutaj chusta używana jest jako rekwizyt do opowiedzenia historii, jest środkiem do celu w przekazaniu emocji czy charakteru bohatera. 

Równolegle do rozwoju tańca w powietrzu, od lat 90 rozwija się tez aerial joga czyli wykonywanie ćwiczeń i asan jogi z pomocą podwieszonego nad ziemia hamaka. Hamak odciąża kręgosłup, ułatwia wykonywanie figur odwróconych i pomaga w rozluźnianiu i rozciąganiu mięśni.

Istnieje tez dziedzina tzw. aerial conditioning czyli ćwiczeń wzmacniających i rozwijających mięśnie wykonywanych z pomocą chusty, hamaka czy trapezu.


Dla kogo jest taniec w powietrzu?

Taniec w powietrzu mogą ćwiczyć zarówno dorośli jak i dzieci.
Nie ma oficjalnie górnej i dolnej granicy wieku jednak zaleca się go osobom od 8 roku życia, gdyż wcześniej młody kręgosłup, mięśnie i świadomość ciała i przestrzeni nie są przygotowane na tego rodzaju trening.
Oczywiście każde dziecko jest inne i jest wiele dzieci 6-7 letnich ćwiczących te sztukę.

Przeciwwskazania do tego rodzaju treningu wiążą się bardziej z kondycja naszego ciała.



WAŻNE:
 Wszystkie przebyte wypadki i kontuzje związane zwłaszcza z kręgosłupem (odcinek lędźwiowy i szyjny) lepiej skonsultować z lekarzem lub fizjoterapeutą zanim zaczniemy trenować taniec w powietrzu. Inne przeciwwskazania to ciąża, padaczka, nadciśnienie, choroba psychiczna.



Trening warto rozpocząć od rozgrzewki całego ciała a zakończyć rozciąganiem: zwłaszcza rak, ramion, barków i odcinka lędźwiowego. Rozciąganie nóg jest tez ważnym elementem jeśli chcemy rozwijać giętkość naszego ciała. 


WAŻNE: Budujemy miejsce bazę miejsc tańca w powietrzu w Polsce.
Prowadzicie zajęcia tańca w powietrzu? 
Wypełnijcie ten formularz, a umieścimy was w naszej bazie!



O podstawach prawidłowego treningu dowiecie się więcej tutaj i w naszych kolejnych wpisach.


Mamy nadzieję, że ten artykuł będzie dla Ciebie przydatny.
Wkrótce zamieścimy kolejne merytoryczne wpisy.

Pozdrawiamy serdecznie,
ekipa Tańca w Powietrzu

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów