Sklep z chustami akrobatycznymi i hamakami do aerial jogi

Szukaj

Dobry, lepszy, najlepszy instruktor aerial

Justyna, 13 wrzesień 2020
Dobry, lepszy, najlepszy instruktor aerial

W tym artykule dowiesz się, jak mówić do uczniów, aby Cię rozumieli, a także jak dawać wskazówki uczniom i wspierać ich w progresie tańca w powietrzu.



Na początek ćwiczenie dla Ciebie. Przygotuj sobie kartkę i długopis lub otwórz notatnik w telefonie lub dyktafon. Przeczytaj dokładnie instrukcję.

Znajdź wygodną dla Ciebie pozycję. Nie ma znaczenia czy siedzisz, czy leżysz. Masz czuć się na tyle komfortowo, aby głowa mogła spokojnie popracować.

Wyobraź sobie jedno z ćwiczeń, które zadajesz swoim uczniom na chuście/szarfie, kole lub innym rekwizycie. Możesz zamknąć oczy lub zostawić je otwarte. Teraz powiedz na głos każdą czynność, którą mają po kolei wykonać, aby figura była poprawnie zrobiona.
Nie zapomnij powiedzieć, które mięśnie mają uruchomić, jaką pozycję ciała przyjąć.

Sprawdź, czy twój opis ćwiczenia/wejścia do pozycji lub figury są w stanie wykonać. Co powoduje, że interpretują Twoje słowa inaczej niż myślisz?

Jeżeli nie nagrywałeś/łaś swojej polecenia, to postaraj się zapisać to, co “mówiłeś” do swoich podopiecznych. Ważne, abyś zapisał/a dokładnie to, co mówisz. Nie poprawiaj zdań, jedynie wtedy przekonasz się, czy Twoje komunikaty są zrozumiałe.

Na najbliższym treningu użyj nagrania lub tekstu z kartki do pokazania figury.

Udało się? Ekstra!
Teraz czas na odrobinę refleksji. Zwróć uwagę na to co wydarzyło się podczas wykonywania ćwiczenia.
- Czy Twoje polecenia były dla uczniów jasne?
- Czy wykonywały dokładnie to, co miałeś/łaś na myśli?
- Czy oglądały się na siebie nawzajem, aby zobaczyć co należy zrobić, a może były zupełnie samodzielne?
- Czy efekt końcowy był taki, jak się spodziewałeś/łaś?

To teraz odrobina teorii. Przyda się zarówno tym, którym ćwiczenie wyszło, jak i tym którzy mieli trudności :)


Widzę - słyszę - robię - czyli jak komunikat językowy wpływa na Twoich uczniów.


Oprócz używania dobrych komunikatów oraz dokładnego tłumaczenia możesz łatwiej dotrzeć do swoich uczniów uwzględniając ich style uczenia się.
Twoich uczniów możemy podzielić na:
- wzrokowców - dla nich najłatwiej będzie wykonać ćwiczenie po zobaczeniu jak Ty je wykonujesz
- słuchowców, dla których opis słowny jest najważniejszy, aby wykonać figurę
- kinestetyków, czyli osoby, które lubią robić to, co Ty robisz i mówisz.

Postaraj się wypytywać swoich uczniów, najlepiej w trakcie luźnej rozmowy, w jaki sposób najlepiej zapamiętują polecenie. Jeżeli pracujesz z dziećmi, możesz dopytać je, jak wygląda to w szkole. Kiedy polecenia wydają im się najłatwiejsze do zrealizowania.
Możesz podzielić swoich uczniów na te grupy i podczas zajęć pracować w ten sposób. Nie musisz informować ich o sposobie “selekcji”. Obserwuj ich pracę i efekty.

Jeżeli już wiesz “kto jest kim”, zobacz poniżej jakich zwrotów możesz używać, aby Wasza komunikacja była efektywniejsza.

Dla wzrokowców używaj demonstracji i słów:
- “Zobacz jak ja to robię”, “spójrz gdzie umieścić rękę/nogę..”.

Dla słuchowców kieruj się wskazówkami:
- “Posłuchaj, odwróć się do góry nogami i załóż prawą nogę za chustę/szarfę…”

Dla kinestetyków używaj demonstracji połączonej z wykonywaniem przez nich figur w tym samym czasie. Mniej komentarzy więcej pokazywania.

Pamiętaj, że nie każdy uczeń wykonuje automatycznie ćwiczenia na tę samą stronę, co Ty. Jeśli pokazujesz technikę na prawą stronę, pamiętaj o dawaniu wskazówek: “prawa noga na kole/chuście”; “lewa noga w dół/lewa ręka trzyma ogon chusty…”.
Zaangażuj siebie i swoich uczniów w wykonanie figury na dwie strony.
To bardzo ważne, aby ćwiczyć obie strony tak by żadna nie była przeciążona, a rozwój następował równomiernie.

Ostatnia rozgrywka, czyli uczenie przez doświadczenie.
Było zadanie, była refleksja, była odrobina teorii, przyszedł czas na sprawdzian!
Na najbliższym treningu, który poprowadzisz spróbuj użyć tego, czego się nauczyłeś. Porozmawiaj ze swoimi podopiecznymi, poznaj ich style uczenia, sformułuj nowe komunikaty lub zostań przy poprzednich jeśli szły dobrze. Spróbuj różnych metod.
Podawaj instrukcje w różny sposób. Taka różnorodność zmusi Twoich uczniów do większej koncentracji, pomoże ich zaciekawić, a także ruszy obie półkule!


Chcesz podzielić się swoim doświadczeniem z nami?
A może masz temat, o którym chciałbyś coś więcej się dowiedzieć?
Napisz do nas na: justynakozulska@gmail.com - chętnie przygotujemy artykuł lub materiały na tematy, które Cię interesują.

Dziękujemy za pomoc przy pisaniu artykułu: Joannie Ilskiej i  Aerial Crew Wrocław.




Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów