Sklep z chustami akrobatycznymi i hamakami do aerial jogi

Szukaj

Mit: Taniec w powietrzu jest tylko dla silnych, rozciągniętych i wyćwiczonych akrobatów.

Justyna, 4 lipiec 2020
Mit: Taniec w powietrzu jest tylko dla silnych, rozciągniętych i wyćwiczonych akrobatów.

Prawdą jest, że taniec na szarfie, hamaku, kole czy innych rekwizytach jest dziedziną dość nową (biorąc pod uwagę np. tradycje gimnastyczne).
Aerial joga oficjalnie została uznana dopiero w 2014 roku a szarfa czy aerial hoop wywodzą się ze sztuki cyrkowej i na początku uczono ich tylko w artystycznych szkołach cyrkowych.
Na szczęście wielu instruktorów akrobatyki, tańca, fitness czy jogi wprowadza te rekwizyty na swoje zajęcia. Dzięki temu powstał bardzo przyjazny i rozwijający program zajęć wzmacniających, rozluźniających lub akrobatyczno-tanecznych.

Dla nas jest najlepszy ze wszystkich bo jest rozwijający i jest super zabawą. Ma wiele wariantów i możliwości. Niestety często szufladkujemy aerial jogę czy akrobatykę na szarfie czy kole jako trudne i niebezpieczne. Czytaj dalej i przekonaj się, że tak nie jest. Rozwiewamy 5 mitów o tańcu w powietrzu:

1. Sprzęty do tańca w powietrzu nie mogą utrzymać dużej wagi

Mit. Wszystkie rekwizyty jak i sposób ich zamocowania wytrzymują bardzo duże obciążenia. Może wyglądają delikatnie, ale materiał, z którego zrobiony jest hamak do jogi czy szarfa gimnastyczne wytrzymują ponad 1300kg. Osprzęt i mocowanie to min. 2000kg wytrzymałości.

Czemu tak dużo?

Podczas wykonywania dynamicznych figur powstają przeciążenia dynamiczne – 12* masa ciała. Czyli dla osoby ćwiczącej ważącej około 50 kg będzie to 600kg. Oczywiście są to chwilowe obciążenia powstające w momencie np. dynamicznych spadków lub zsunięć.

2. Musisz być bardzo elastyczny i silny

dream Team Łódź


Mit. Chociaż pewna elastyczność - i siła - z pewnością może pomóc w treningu, z pewnością nie jest to wymóg. Pierwsze kilka zajęć będzie trudne, ale jeśli będziesz ćwiczyć regularnie twoje ciało wzmocni się i uelastyczni.

3. To sztuka, a nie trening

fot. teatr tańca Sarasvati

Mit. Przyzwyczailiśmy się do oglądania pokazów na szarfach czy kołach w telewizji czy podczas imprez kulturalno-artystycznych. Od jakiegoś czasu jednak te rekwizyty pojawiają się w szkołach fitness czy studio jogi. Zaletą korzystania z nich jako rekwizytu fitness czy jogi to przede wszystkim wzmocnienie mięśni rąk i pleców, uelastycznienie ciała i odciążenie pleców poprzez zrelaksowane pozycje odwrócone. O zaletach aerial jogi pisaliśmy tutaj. 

4. To cardio, a nie relaks

Mit. W niektórych studio może prowadzone są zajęcia cardio z użyciem chust i hamaków – jest to możliwe. W innych studio może prowadzone są głównie zajęcia jogowe i medytacyjne, w innej szkole będą to szpagaty i akrobatyka a jeszcze w innej taniec i improwizacja. Właśnie dlatego taniec w powietrzu jest tak niesamowity – może mieć wiele wariantów. Tak naprawdę wiele zależy do instruktora. Jeśli nie pasuje ci sposób prowadzenia zajęć w jednej szkole, nie rezygnuj, sprawdź jak prowadzą zajęcia w innym miejscu, lub zamontuj rekwizyt w domu i ćwicz z naszymi tutorialami – jeśli czegoś ci w nich brakuje – pisz, stworzymy kolejne.

5. Jest niebezpieczny

Mit. Na pewno wymaga więcej ostrożności i koncentracji niż inne treningi, ale to nie znaczy, że jest niebezpieczny. Największe zagrożenie kryje się tak naprawdę w nas samych – jeśli zrobimy coś za szybko, nie sprawdzimy, czy mamy odpowiednią wysokość czy ilość miejsca, jeśli nie będziemy słuchać wskazówek instruktora – to istnieje ryzyko, że nabawimy się kontuzji lub spadniemy z rekwizytu. Statystycznie na treningach i zajęciach poważne wypadki zdarzają się bardzo rzadko. Zajęcia dla początkujących wprowadzają po kolei podstawowe figury, nisko nad ziemią i dopiero po oswojeniu się z rekwizytem i wyrobieniu techniki przechodzimy do trudniejszych rzeczy. Jeśli ominiemy podstawy i wrzucimy uczestników na głęboką wodę, to jasne wypadki są możliwe, ale doświadczeni instruktorzy dbają o ćwiczących i nie pozwalają na takie sytuacje.

A co jeśli ćwiczysz sam w domu?

Cóż, jeśli chodzisz na zajęcia i ćwiczysz w domu, ćwicz tak jak na zajęciach.

Jeśli nie masz możliwości chodzić na zajęcia a chcesz trenować, to polecamy nasze artykuły i tutoriale i pewnie inne źródła ćwiczeń – pamiętaj tylko, żeby za pierwszym razem wykonać dany ruch czy sekwencje powoli, najlepiej ćwiczyć z kimś lub w obecności innej osoby, która w razie czego może asekurować lub po prostu patrzeć. Jeśli ćwiczysz akrobatykę na kole czy szarfie dobrze jest mieć materac pod rekwizytem.


Mamy nadzieję, że spodobał się wam artykuł.
Wkrótce dodamy nowe merytoryczne wpisy.

Pozdrawiamy,
ekipa Tańca w Powietrzu

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów