Sklep z chustami akrobatycznymi i hamakami do aerial jogi

Szukaj

„Prawdziwa” historia Aerial Jogi

Justyna, 9 marzec 2021
„Prawdziwa” historia Aerial Jogi

Mistrz Jogi BKS Iyengar (1918-2014). Był pierwszym znanym joginem, który podwiesił swojego ucznia do góry nogami na linach, aby łatwiej mu było uzyskać wygięcie, aby pomóc mu w pozycji i odciążyć stawy. Jednak w tamtych czasach nie był to specjalny rodzaj jogi, ale tylko część normalnej praktyki jogi.

fot. https://yoga.ayush.gov.in/


Aerial yoga, jako rodzaj jogi, została opracowana na początku 2000 roku przez kilku nauczycieli, którzy stosowali zasady antygrawitacji i łączyli ją z tańcem, akrobatyką, fitnessem i jogą. Jednym z pionierów był gimnastyczka i tancerz na BroadwayuChristopher Harrison.

fot. https://antigravityfitness.com/photos?p_id=19

W 1990 roku założył ruch Antygrawitacja, który tworzył choreografie do pokazów aerial od Broadwayu po filmy i Igrzyska Olimpijskie, i współpracował z takimi artystami jak Mariah Carey, Britney Spears i Pink. Doświadczając wielu urazów podczas występów Harrison, znalazł wielką ulgę w jodze. Potrzeba znalezienia ulgi dla stawów i pleców zainspirowała go do połączenia jogi z umiejętnościami akrobatycznymi. Opracował program aerial jogi, który służył jako rozgrzewka dla tancerzy. Z tej rutyny narodził się jego program fitness Antigravity, który stworzył marki jogi antygrawitacyjnej i jogi regeneracyjnej antygrawitacyjnej w 2007 roku, obecnie licencjonowany w ponad 50 krajach.

Jego ćwiczenia obejmowały elementy jogi, tańca, akrobatyki powietrznej, pilatesu i kalisteniki. Razem grupa stała się znana jako Team AntiGravity.


Wśród innych influencerów jest Michelle Dortignac, która w 2006 roku założyła Unnatuna aerial yoga z pasji do jogi i akrobatyki powietrznej.

fot. https://www.aerialyoga.com/about-unnata-yoga/michelle-dortignac-founder/

Rebekah Leach, tancerka powietrzna i choreografka, która prowadzi 3 firmy zajmujące się sztukami aerial i napisała podręcznik Aerial Yoga. A także Carmen Curtis, artystka cirque du Soleil i choreografka, która założyła AIReal Yoga, pierwszą markę aerial jogi, która została uznana przez Yoga Alliance.


Wraz z rozwojem aerial jogi lub jogi antygrawitacyjnej, powstało kilka odmian. Różnią się głównie od zastosowanego rodzaju zawieszenia. Aerial joga wykorzystuje hamaki, które są wykonane z miękkiej, lekko rozciągliwej dzianiny o długości co najmniej 6 metrów i szerokości około 2 metrów. Inni używają tak zwanego trapezu lub huśtawki jogi, która ma 6 uchwytów o różnej długości i jest wykonana z materiału spadochronowego, który nie rozciąga się i jest znacznie krótszy i węższy, co ogranicza zakres ruchów, które można eksplorować. Przykładem tego jest Yoga Trapeze of Yoga Body, założona przez Lucasa Rockwooda i mająca centra w Kalifornii, Wielkiej Brytanii i Barcelonie.

fot. https://www.facebook.com/lucas.rockwood.yogabody/photos/pcb.2333726713368674/2333724186702260/


Wreszcie, nowszą odmianą jest Fly High Yoga, która rozpoczęła się w Ubud w 2012 roku i wykorzystuje prosty pas, aby pomóc uczniom w wykonywaniu pozycji.

fot. https://www.facebook.com/flyhighyoga/photos/3231044040329208

W 2001 roku, fizjoterapeuta w USA, Antonio Cardenas opracował urządzenie podobne do tego, które jest używane dzisiaj zarówno w Aerial Yoga, jak i Yoga Trapeze, a także nazwane „Yoga Swing”, dziś znane jako „Omni Gym”.

fot. https://www.yogaswings.com/

W 2003 roku Kerry Neal stworzył „Gravotonics Yoga Swing & Exercise System” na Bali, podczas gdy założyciel „YOGABODY”, Lucas Rockwood, po trzech lat opracowań stworzył Yoga Trapeze po tym, jak po raz pierwszy odkrył ten rekwizyt w Tajlandii. Od 2004 roku Richard Holroyd był kolejnym pionierem aerial jogi i założył „Aerial Yoga London” w Wielkiej Brytanii w 2011 roku, zanim przeniósł się do Indii w 2017 roku, aby kontynuować tam dalszą ewolucję aerial jogi.


Aerial Yoga i Yoga trapeze i Arial Fitness?

Różnica między Aerial Yoga i Yoga Trapeze nie istnieje dosłownie. Chociaż istnieją dwie nazwy. Niektórzy twierdzą, że Aerial Yoga w większości podąża za tradycjami Iyengara i ma szczyptę elementów duchowych, bardziej statycznych i yin, podczas gdy Yoga Trapeze jest bardziej yang. Najważniejsze różnice tkwią w rekwizycie i rodzaju ćwiczeń. Trapez ma 6 elementów służących do podciągania się, łapania ich, wplątywania w nie stóp czy dłoni. Można na nim wykonywać ruchy dynamiczne jak i powolne „choreografie” z jogi. Hamak do jogi jest tylko odpowiednio zawiązanym kawałkiem materiału. Możemy na nim ćwiczyć bardziej jogowe pozycje i figury – bardziej joga, albo bardziej wzmacniająco – rozciągające pozycje – bardziej fitness; lub bardziej taneczne i wtedy przejdziemy w sferę aerial dance i zupełnie innych historii i rekwizytów.

Najważniejsze jest to, że korzystanie z podwieszonego hamaka pozwala na wykonywanie ruchów wspomagających dekompresję kręgosłupa, poprawiających elastyczność oraz naturalne zdrowie mięśni i stawów. Ciągłe zawieszenie i kołysanie sprawia, że ​​ciało angażuje więcej mięśni niż tradycyjne ćwiczenia wykonywane na ziemi.


Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Was przydatny.
Wkrótce zamieścimy kolejne merytoryczne wpisy.

Pozdrawiamy serdecznie,
ekipa Tańca w Powietrzu





Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj